Nieuws

De verbrandingsmotor is niet dood, Renault onthult een gloednieuwe motor, een wereldprimeur die alles kan veranderen

By Lena Wagner , on 25 oktober 2025 ร  12:48 - 2 minutes to read
renault presenteert een revolutionaire verbrandingsmotor, een wereldprimeur die de autowereld op zijn kop kan zetten. ontdek hoe deze nieuwe motor alles verandert en waarom de verbrandingsmotor nog lang niet dood is.

Contrair ร  ce quโ€™on pourrait croire, la verbrandingsmotor nโ€™est pas encore condamnรฉe ! Renault vient de dรฉvoiler une innovation spectaculaire : un moteur rรฉvolutionnaire qui utilise trois carburants diffรฉrents. Cette nouveautรฉ pourrait bien redessiner le paysage automobile et relancer la course aux moteurs thermiques, mรชme en 2035 et au-delร .

Renault brengt een bijzondere revolutie in de wereld van de verbrandingsmotor

Renault heeft samen met Geely een volledig nieuwe motor ontwikkeld die elektriciteit, benzine รฉn LPG kan gebruiken. Dit hybride wonder combineert dus drie brandstoffen in รฉรฉn krachtbron. De constructeur bewijst hiermee dat de traditionele motor nog lang niet uitgestorven is, zelfs met de strengere regels die in Europa op komst zijn!

Waarom blijft de verbrandingsmotor toch nog relevant na 2035?

In 2035 moeten alle nieuwe auto’s in de EU uitstootvrij zijn, of toch bijna. Er is namelijk een uitzondering: fabrikanten die minder dan 1.000 voertuigen per jaar produceren, mogen nog verbrandingsmotoren verkopen. Dat opent de deur voor exclusieve merken die niet op grote schaal produceren. Het verklaart ook waarom het motorgeweld van Renault zo interessant blijft.

Daarnaast mogen producenten die tussen 1.000 en 10.000 auto’s per jaar maken, ook verbrandingsmotoren verkopen tot eind 2035. Dat geeft nog iets langer adem aan kleine luxemerken zoals Lotus of Lamborghini, die zich langzaam elektrisch gaan presenteren.

Een wereldprimeur die motoren en brandstoffen doet samensmelten

Renaultโ€™s nieuwe motor is een technologisch meesterwerk. Door LPG en benzine te combineren met elektrische aandrijving, stoot deze krachtbron minder CO2 uit dan traditionele motoren. Dat zorgt niet alleen voor milieuvriendelijker rijden maar biedt ook flexibiliteit bij brandstofkeuze โ€” handig voor wie zijn wagen verschillend wil benutten!

Dit flexibele systeem opent nieuwe kansen voor autoliefhebbers die niet meteen helemaal willen omschakelen naar elektrisch. Het idee dat een motor meerdere brandstoffen slikt, pakt in de praktijk best goed uit en geeft tegelijk meer rijplezier en controle over de kosten.

Hoe past dit in de bredere motortrend en autosector?

De evolutie van de verbrandingsmotor klinkt haast verbazingwekkend, gezien de elektrische revolutie die volop bezig is. Toch toont Renault hier hun geloof in een hybride toekomst aan. Ze spelen niet alleen in op strengere milieunormen, maar creรซren ook nieuwe marktsegmenten die liever niet snel volledig elektrisch gaan.

Dat gebeurt in een tijd waarin veel grote spelers overstappen op zuiver elektrische modellen. Renault zet met deze motor een prachtige brug tussen traditie en moderne techniek, zonder het comfort van bekende technologie op te geven.

Lena Wagner ist die Seele des Blogs. Als echte Mรผnchnerin mit einem Hรคndchen fรผr die feinen italienischen Aromen, teilt sie ihre Liebe zur perfekten Pizza und zur bayerischen Gastlichkeit. Lena weiรŸ, wie man herzhafte Tradition und mediterrane Leichtigkeit harmonisch verbindet. Sie gibt hier die besten Tipps, neue Kreationen und alles รผber unsere Spezialitรคten.

Comments

Leave a comment

Your comment will be revised by the site if needed.